تعمیر دستگاه انکوباتور

تعمیر دستگاه انکوباتور

تعمیر دستگاه انکوباتور- تعمیر تخصصی انواع برد الکترونیکی دستگاه incubator برند BINDER در مجموعه فنی مهندسی دیجی برد

بررسی اجمالی دستگاه انکوباتور

انکوباتور در صنعت میکروبیولوژی شرایط بهینه از دما و سایر شرایط محیطی مناسب آزمایشگاهی برای کشت سلولی را فراهم می نمایند در واقع یک دستگاه ایزوله یا عایق با محیط پیرامون هستند. از این دستگاه در صنعت و تجهیزات آزمایشگاهی جوجه کشی استفاده می شود.

انکوباتور از بخش های مختلفی نظیر : کابینه ، پنل کنترل ، ترموستات ، قفسه های سوراخ دار ، واشر در آزبست، فیلتر های HEPA و… می باشد.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه انکوباتور

محفظه کابینه اصلی دستگاه به شکل مکعب دو جداره با ظرفیت بین ۲۰ تا ۸۰۰ لیتر می باشند . دیواره بیرونی کابینه از ورق فولاد ضد زنگ و دیواره داخلی به منظور رسانایی حرارتی از آلومینیوم ساخته شده است و همچنین فضای بین دیواره  با پشم شیشه عایق بندی می شود. عایق بین دیواره های کابینه دستگاه از هدر رفتن گرما جلوگیری می کند که نتیجه این عمل کاهش مصرف برق می باشد .

در تمام دستگاه های جوجه کشی برای بسته شدن یک درب عایق بندی وجود دارد که معمولا از یک ساختار شیشه ای برخوردار می باشد تا اپراتور بتواند فضای داخل دستگاه را مشاهده نماید و از تغییرات اطلاعات کافی کسب نماید همچنین در دیواره بیرونی دستگاه یک صفحه کنترل با نشانگر وجود دارد که قابلیت کنترل و تنظیم پارامتر های دستگاه جوجه کشی را به اپراتور می دهد.

برای تنظیم دمای دستگاه  از یک ترموستات استفاده می شود پس از رسیدن به دمای مورد نیاز ترموستات به طور خودکار دستگاه را نگه می دارد که البته کنترل پنل دستگاه به ترموستات برای عملکرد بهینه کمک شایانی می کند.

چندین قفسه سوراخ دار در طبقات داخلی دیده می شود که سوراخ های روی قفسه امکان انتقال هوای گرم را به صورت یکنواخت در سراسر فضای داخلی را فراهم می نماید در برخی از دستگاه های جوجه کشی این قفسه ،جابجا می شوند و کاربر به راحتی  می تواند آن را تمیز نماید.

معرفی انکوباتور برند BINDER مدل CB 6.0

مدل CB60 از شرکت معتبرBINDERر اولین انکوباتور استریل مجهز به سنسور   Co2 با  درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد بهترین رشد سلولی و حداکثر ایمنی را به همراه دارد همچنین محفظه داخلی بدون درز عمیق ، از فولاد ضد زنگ می باشد یکی از ویژگی های بارز این مدل، سیستم تشخیص خطای الکترونیکی با آلارم های بصری و شنیداری می باشد.

این دستگاه ارایه شده طبق سیستم ANTI.PLENUM  طراحی شده است یعنی برای جلوگیری از آلودگی وسایل حیاتی از یک سیستم مرطوب کننده مجهز به دو تشت با محل تراکم مشخص برای دیواره های داخلی بدون میعان استفاده شده است.

 

مشکلات برد های دستگاه های انکوباتور

  • دستگاه روشن نمی شود

  • صفحه نمایش دستگاه مشکل دارد

  • برد سنسور دما را شناسایی نمی کند

  • دستگاه هیتر ها را روشن نمی کند

  • توابع برنامه دستگاه کار نمی کند

  • فیوز دستگاه مرتب می سوزد

  • دستگاه دما را ثابت نگه نمی دارد

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *